Oyunİndirelim
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

GT4 Ps2 İnceleme!

3 posters

Aşağa gitmek

GT4 Ps2 İnceleme! Empty GT4 Ps2 İnceleme!

Mesaj tarafından Jasonrich C.tesi Şub. 06, 2010 12:23 pm

GT4 Ps2 İnceleme! Gt4_ps2
Sürpriz…

Gran Turismo 3’ün bilgilerini hafıza kartınızdan silmediyseniz size iyi bir haberim var. Gran Turismo 4’teki Kariyer Mod’una 10.000 krediyle başlıyorsunuz ve GT 3’ten 100.000 kredi transfer edebiliyorsunuz. Bununla da bitmedi ayrıca A ve B Lisanslarınızı da buradan temin edebiliyorsunuz. Bundan daha iyi bir haber olabilir mi? Şahsen 10.000 krediyle kötü bir araç alıp gereğinden fazla uğraşacağıma transfer edeceğim bu 100.000 krediyle alırım bi baba araba bakarım keyfime. Bir de 1990’ların araçlarını bulabileceğiniz bir mazi arabalar kısmı da mevcut. Dedim ya GT4’te istemediğiniz kadar araba var. 1990’lardan daha da geriye gidebilirsiniz: 1980’ler ve hatta 1970’ler.

Her ne kadar piyasada Lisans derdi olmadan oynayabileceğimiz yığınla oyun olsa da Gran Turismo’da gerçek yarış Lisanslarını almak şart. Aksi takdirde kasanızda beş kuruşunuz olmaz ve garajınız da tek arabaya mahkum kalır. Yani sözün kısası, sevseniz de sevmeseniz de şu Lisansları almaya eliniz mahkum. Gran Turismo 3’te olduğu gibi beş tür ehliyet mevcut. Bunlar A, IB, A, IA ve S. ayrıca bunların hepsi kendi içerisinde 16 ayrı yarışı barındırıyor. Bildiğiniz gibi basit bir kalk, fren tut yarışından başlayıp bir pisti tam olarak belli bir süre içinde bitirme testlerine kadar sürüyor bu lisanslar. Aslında bunları açıklamama gerek yok, oyunun önceki versiyonlarını oynamışsanız bunları zaten biliyorsunuz demektir. Ayrıca hayalet bir arabayla hızınızı geliştirip gümüş veya altın madalya almaya çalışıyorsunuz. Gran Turismo 4’te yer alan diğer bir lisans ise Kahve Molası adı verilen ve herhangi bir zaman sınırının olmadığı trafikte geçen bir test sürüşü. Özellikleri say say bitmiyor maşallah. GT4’ün bir özelliği ise en ufak bir pistten çıkma durumunda bile başarısızlıkla sonuçlanabilen Süper Lisans testi. Düşünsenize 170 dönüş içeren ve bunun üzerine içinde zorlu parkurların olduğu bir turluk Nürburgring pistini. Bunun ne kadar zorlu olduğunu ancak oynayan bilir. Ve GT4’ün pistleri buz ve karlı olarak karşımıza çıkıyor. Hatta bazı Süper Lisans testleri, sizin bu yollardaki yeteneğinizi ölçüyor. Diğer bir deyişle de sabrınızı ölçüyor olabilir.

Tüm Lisanslarınızı almaya başladınız mı, artık gerçek para kazanmak isteyeceksiniz. Bunu yapmanın en kolay yolu ise yarış kazanmak. Yarışlar, Salonlar halinde (Beginners Salonu, Professional vs gibi) ya da bölgesine göre (Japon Salonu, Amerikan Salonu veya Avrupa Salonu gibi) haritamız üzerinde düzgün bir şekilde bulunuyor. Tabi her yarışa elinizi kolunuzu sallayarak giremiyorsunuz. Her yarışın kendine has şartları var. Bu, bölge sınırlamasından araç özelliklerine kadar (Bunlar beygir gücünden aracın uzunluğuna kadar değişiyor) çeşitlilik gösteriyor. Allahtan her yarışın teknik özellikleri detaylı bir şekilde açıklanmış da biz de hangi yarışa hangi araçlarla girebileceğimizi rahatlıkla bulabiliyoruz. Zaten uygun olmayan bir araçla bir yarışa girmeye kalktığınızda o anda kırmızı renkte bir uyarı alıp aracınızı değiştirmeniz istenir. Siz de doğal olarak geri dönüp uygun aracı bulmaya gidersiniz.
arış çizgisinde yarışa başlamadan önce aracınızın ayarlamalarını yapabileceğiniz Garajınıza benzeyen bir arayüz bulunuyor. Burada aracınıza son ayarları verebilirsiniz. Artık aracınızın parçalarını kolaylıkla değiştirebileceğiniz kısımlar mevcut. Bu bölüm çok kullanışlı, aracınızın istediğiniz parçasını istediğiniz şekilde değiştirebilirsiniz. Ama unutmamanız gereken bir nokta var, o da modifiye edeceğiniz parçayı aracınızda kullanmadan önce onu satın almış olmanız. Eğer o parçayı (Vites parçaları, çarklar, frenler vs..) satın almamışsanız doğal olarak da kullanamayacaksınız. Bununla birlikte aracınızda istediğiniz yedek parçayı da kullanamayacaksınız. Siz de herhalde gidip aldığınız her araca Turbo yerleştirmeye kalkamazsınız.

Hadi Pistlere…

Artık aracınızı zevkinize göre düzenlediğinize göre pistlerin tozunu atma zamanı geldi. İşte tüm bunları anlattıktan sonra GT4’ün gerçek gücünün yattığı tozlu yollara gidebiliriz. Gran Turismo’nun bu dördüncü oyununda başka hiçbir oyunda bulamayacağınız bir yol tutuşu hissedeceksiniz. Araç içi görünümler o kadar detaylı bir şekilde düzenlenmiş ki sanki siz gerçekten Paris sokaklarında ya da Grand Canyon uçurumunda sürüyormuşsunuz hissine kapılıyorsunuz. Gran Turismo’nun kendisi zaten birinci sınıf bir oyun. İçerisinde yarıştığınız pistin tüm özelliklerini size de hissettirmesi de buna örnek değil mi? Bir yokuşa çıktığınız zaman ya da bir viraja girdiğinizde aracınızda oluşan sarsıntıları böyle gerçekçilik havası içerisinde sunan başka bir oyun daha var mı? Soruyorum size. Hele Circuit de la Sarthe’de aracınızla son hıza ulaşıp yoldan çıktığınızda ayrı bir şeyler hissediyorsunuz. Bu konuda daha fazlasını anlatmıyorum. Çünkü bunu oynayan bilir deyip geçiyorum.
Oyunun müzikleri fena değil doğrusu, ve aracınızın motorunun, tekerleklerinin ahenkli uyumu oyunu ses yönünden tamamlıyor. Teker sesleri, özellikle aracınızın tam performansı sırasında daha önceki GT’lere göre daha duyulur olmuş. Ayrıca araçların motor seslerinin duyulabilir olması bize şüphesiz bazı artılar kazandırıyor. Oyunu tabii ki elimiz ve gözümüzle oynuyoruz, fakat Gran Turismo’da kulaklarımızı da kullanmamız gerekecek. Oyuna kulağını veren oyuncu seslerden rakiplerinin motor sesini duyacak. Yani rakibinin yaklaşıp yaklaşmadığını bilecek ve ona göre tavır koyacak. Bu da oyunumuzun gidişatını etkileyebilecek bir detay. Zaten bunlar tüm Gran Turismo’larda mevcut ve GT4 de yerini almış durumda. 1970 model Plymouth Super Bird’ün motor sesini diğer araçlardan kesinlikle ayırt edeceksiniz ya da Mini Cooper’ın çift tonlu motor sesini. Aslında diğer seslere oranla GT4’e eklenen detay vites sesleri. Yüksek hızdayken yokuş yukarı çıktığınızda aracınız devirden düşüğünde küçük vitese taktığınızda veya hızlanırken vites değiştirdiğinizde bu sesleri kolaylıkla duyabiliyorsunuz. Tek iyi geliştirme bu kısımda yapılmış desem yalan söylemiş sayılmam herhalde.

Kontrol…

Araç kontrolü, hem Dual Shock 2 ile hem de Racing Wheel ile Gran Turismo 4’te çok eğlenceli hale gelmiş. Araçlar, kullandığınız Dual Shock 2’ye en ufak bir harekette bile tepki veriyor. Eğer bir de GT Logitech Force Pro’ya sahipseniz Ps2’deki tüm güzellikleri hissetmeye hazır olun derim. Logitech Force Pro’daki Force feedback sayesinde asfalttaki hertürlü detayı hissedeceksiniz. Ama Dual Shock’taki hassas titreme fonksiyonu ise sürprizlerle dolu. Bunları da belirtmeden geçemedim doğrusu.

Gerçek Yarış Simülatörü

Gerçek Yarış Simülatörü sloganıyla yola çıkan GT4’te araçlarımızın modellemelerine sözümüz yok, lakin aynı şeyi yarış esnasında ya da pist dizaynlarında söyleyemiyorum. Doğrusunu söylemek gerekirse bazıları yarışları sert sever. Ama Gran Turismo’yu oynayanlar bu sertlikleri pek yaşayamaz. Çünkü GT4’te de araçlarımızın hasar görmesi gibi bir durumu yok. Maalesef "Duvara vurmanın anlamı ne?" demekte haklısınız. Bunu da artık Sayın Kazanuri Yamauchi’ye sorun. Belki Playstation 3’teki Gran Turismo’da bu eksikliği giderirler.
Araçlara toslamak da mümkün. Mesela Tokyo Route 246’daki keskin viraja üstün yapay zekalı rakiplerinize toslayarak girerseniz, virajı onların yardımıyla nasıl döndüğünüzü göreceksiniz.

Paranıza kıyın…

Gerçekten para kazanmak istiyorsanız, o kadar da harcama yapmalısınız. Yani aracınıza en son modifiyeleri yapmak için fazlasıyla kredi harcayacaksınız. Bazı yarışlar sizden küçük değişiklikler yapmanızı isterken bazı yarışlarda sizden beygir gücü gibi önemli değişiklikleri yapmanızı istiyor. Kısaca açıklamak gerekirse, GT4’teki ilk yarışlara katılmadan önce yarışları lehinize çevirmek için aracınızın gücünü arttırabileceğiniz kadar arttırın. Güçlü olan kazanır mantığından yola çıkarak yarışlara başladığınızda ilk başlarda biraz sıkılabilirsiniz, fakat ilerleyen seviyelerde biraz geri kalacaksınız. Bu geri kalmanızın nedeni rakiplerinizin güçlenmesi değil, ilerleyen seviyelerdir. Çünkü ilerleyen seviyelerdeki araçların limitleri giderek yükselmektedir.

Sıkıldınız mı?

Eğer pistlerde sürmekten sıkıldıysanız veya parmaklarınız ağrımaya başladıysa GT4’teki B-Spec modunu öneririm. B-Spec Mod’u sizi yarış menajeri rolüne sokuyor ve buradan pistteki sürücünüze radyo yoluyla talimatlar veriyorsunuz. Menajer olarak sürücünüze yavaşlamasını ya da hızlanmasını, sollama yapmasını veya Pit Stop yapıp yapmaması gibi komutlar verebilirsiniz. Bir de kamerayı birinci kişi bakış açısından üçüncü kişi bakış açısına değiştirebiliyorsunuz. Ayrıca yarış yönetim ekranı adında bir bakış açısı da mevcut ve bu bakış açısında sektör zamanlarını, rakiplerinizin aralarındaki sürelerini ve pist haritasını görebilirsiniz. İşte GT4 B-Spec Modunda, A-Spec Modunun tadını alamıyorsunuz. Yarışlara girip rakiplerinizle birebir mücadelelere giremiyorsunuz. B-Spec Modu bunları yapamıyor, sadece sizi aracınızdan çıkarıp onu dışardan yönetmenizi sağlıyor.

Gran Turismo fanatikleri artık araç motorlarına ve spor yarış modellerine pek şaşırmıyor. GT4’teki en iyi yarış iki şeye bağlıdır: bunlardan biri güçlü arabalarla yol tutuş, diğeri ise temiz bir yarış çıkarmak için sizin tarafınızdan sürekli bir devam sağlamaktır. Oyun size bunların ikisinin avantajını da sağlıyor. Serinin neden bu kadar uzun sürdüğünü düşündüyseniz Poliphony Digital’in oyundaki grafik konusunda ne kadar ilerlemiş olduğunu görünce fikrinizi değiştireceksiniz. Ama aynı zamanda serilerin yarışlardaki, hasar modellemelerindeki ve online desteğindeki ilerlemeleri çok az olmuştur. Online destekten bahsetmişken onu da anlatayım: Bildiğiniz üzere Gran Turismo 4 çoğu konsol yarış oyunlarına kıyasla online yarışı desteklemiyor. Emin olun ki bu eksiklik çok üzücü (neden online oyuncularla oynayamayalım ki diye düşünüyor insan), fakat ... üzerinden altı oyuncuya kadar multiplayer oyun oynayabiliyorsunuz. Ama bu farkı kapatmak için yine de yeterli değil. Eğer ... üzerinden oyun oynamaya kalkarsanız, öncelikle ... kurulum menüsünü bilmelisiniz. Açıkça söylemek gerekirse bu menüde de hiçbir yardımcı kısım bulunmuyor. Çoğu yeni yarış oyunları online mod’larla çıkıyor. Bu modlardan birinin eksik olması da gerçekten kendini hissettiriyor.

Foto Modu…

Etkileyici modellerin yanı sıra GT4’ün en iyi özelliklerinden birisi de virajları alma konusu. Yüzlerce yarışta çeşitli koşullarda yarışmanın yanı sıra, Kariyer Mod’unda GT4 bize bazı özel minimodlar, özellikler gibi Gran Trismonun tarzını yansıtan bazı paketlerle gelmiş. Mesela Foto Seyahat Mod’unda aracınıza foto realistik mekanlarda binme seçeneği sunuyor (Mesela Boston Beacon Hill’den Las Vegas çizgisine kadar olan bir yeri). Böylece bir iki resim çekip memory kartınıza kaydedebilirsiniz. Her ne kadar lens türleri, kamera açıları ve resim kalitesi gibi seçenekler verilmiş olsa da siz ne kamerayı ne da arabayı belli bir bölgenin dışına çıkaramıyorsunuz. İlk başta biraz sıkıcı olsa da daha sonraları çok güzel fotoğraflar çekmeyi başarıyorsunuz. Buna emin olun. Eğer Epson USB printer’ınız varsa burada çektiğiniz fotoğrafları çıkartıp, bunları arkadaşlarınıza mailleyebilirsiniz. Mesela Mercedes SLR McLaren’ı almayı başardınız ve arkadaşlarınıza hava atmak için onun Japonya’daki Nanzenji Tapınağında resmini çekip arkadaşlarınıza nispet yapabilirsiniz.

Ayrıca oyunda Sürücü Görev Modu diye bir bölüm var. Bu bölümde üç turluk bir pistin belli bölümlerinde rakibinizi geçmeye dayalı meydan okumalar mevcut. Aracınızı daha da kişiselleştirmek isterseniz, bir sonraki yarışınızdan önce onun yağını, kanatlarını veya tekerleğini seçebileceğiniz veya aracınızı yıkayabileceğiniz GT oto-shop’a uğrayabilirsiniz.

Replay Zamanı

Gran Trismo serileri görsel olarak etkileyici replay modlarıyla meşhurdur (Playstation günlerinden hatırlarsınız). GT4’ün replay mod’u iki özellik sunuyor: biri çeşitli kamera açıları ve arkaplanlar eşliğinde müzik sunan Standart, diğeri ise Replay özelliğini kullanarak aracınızın oyundaki herhangi bir pistteki sürüşünüz esnasında resimlerini çekebileceğiniz Foto Sürüş Modu. Replay Mod’unu daha hızlı kullanmanın başka bir yoluda tur analiz özelliğidir. Bu özellik sayesinde aracınızın her turda yapmış olduğu hızları, performansı (hız, fren ve hızlanma gibi) değerlendirme şansınız var. Aynı pistteki iki aracın performanslarını karşılaştırmanın yanı sıra kayıtlı bir yarışın hayaletini da yükleyerek onun da sonucunu görmeniz mümkün.

Yaşasın Kötülük…

GT’nun bu özelliklerinin yanı sıra (herhalde bahsettiğim bu kadar fazla özellikten olsa gerek) yükleme zamanlarından bahsetmek istiyorum. Menülerde gezinirken; pencerelere bakarken, replay’lerin başlamasını beklerken veya bir yarışa başlarken karanlık bir ekran önünde fazlasıyla beklemeye hazır olun. Diğer bir sinir edici kısım ise start almadan önceki animasyonlar. Bunlar sizi beş saniye daha yerinize çiviliyor.

Müzik…..

GT4’ün soundtrack’i her zaman olduğu gibi her yerde kendini belli ediyor. Bootsy Collins’in ‘Let’s Roll’ ya da Joe Satriani’nin ‘Summer Song’ şarkıları pek etkili olmasa da Judas Priest’ın ‘Free Wheel Burning’ şarkısı ortalığı kasıp kavuruyor. Ama altın madalyayı hak eden şarkı bence Van Halen’in ‘Panama’ adlı şarkısı. Bu şarkıyı açılış videosunda dinlediğinizde sizi uçuruveriyor zaten. GT4’e eklenen yeni bir özellik ise istemediğiniz şarkıları listenizden çıkarma özelliği. Mesela Motegi’de Priest’ın hard müziğini dinlemek istemiyorsanız onu çıkarıp yarışınıza onsuz giriş yapabiliyorsunuz. GT4’ün menü müzikleri tempolu piyano ve caz müziğinden oluşuyor. Yani en azından sizin oyunu kapatmanıza veya sonradan aklınızda bir şey bırakmasına imkanı vermeyecek.

Gran Turismo 4 büyük beklentilerin ışığında çıkan bir oyun, çünkü her yeni GT çıktığında bir öncekine göre daha çok beklentiyle geliyordu. Her ne kadar bazı ertelemeler ve bazı özelliklerin çıkarılmasına rağmen Gran Trismo 4 meraklılarını aylarca meşgul edecektir. Ve geliştirilmiş bazı özelliklerinden dolayı yeni fanatikler de kazanacağa benziyor. Bazı açılardan da eksiklikleri olduğunu da belirttik. Mesela yapay zekası… GT4 tüm gücüyle çalıştığında ise bu konsolun tüm özelliklerini yansıtan nadir oyunlar arasına girmeyi hak ediyor. Biz de fanatik oyuncuları olarak oynamaya devam edeceğiz.

Son…

Sizlere bir de kötü haberim var. Ne mi? Gran Turismo serisinin yeni oyunu Playstation 2’ye çıkmayacak gibi görünüyor. Bunun nedeni ise Kazanuri Yamauchi’nin (Poliphony Digital’in Başkanı) vermiş olduğu ipuçları. Bazı konuşmalarında GT’nin artık yeni nesil için hazırlandığını belirtmesi gibi. Neyse siz kafanıza takmayın. Şimdilik elinizdekinin değerini bilin.
ÇOKLU OYUNCU
Var
ARTILAR
Geliştirilmiş grafikler, sayıca fazla yeni mekanlar ve araçlar, geliştirlmiş oynanış.
EKSİLER
Aslında GT4'ün herhangi bir eksiği yok. Ama şu yükleme sürelerini biraz azaltabilselerdi daha iyi olurdu.
__________________
Jasonrich
Jasonrich
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 247
Kayıt tarihi : 26/11/09
Yaş : 28
Nerden : istanbul

https://sporveoyun.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

GT4 Ps2 İnceleme! Empty Geri: GT4 Ps2 İnceleme!

Mesaj tarafından kobeilker Cuma Nis. 09, 2010 5:46 pm

Eminim hepsini sen yazdın. Smile
kobeilker
kobeilker
Co-Admin
Co-Admin

Mesaj Sayısı : 362
Kayıt tarihi : 26/11/09
Yaş : 31
Nerden : İstanbul

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

GT4 Ps2 İnceleme! Empty Geri: GT4 Ps2 İnceleme!

Mesaj tarafından celil lebron23 Salı Nis. 13, 2010 8:32 am

o yazmıştır jason rich çok iyi biri senin gibi top değil.
celil lebron23
celil lebron23
Çaylak Üye

Mesaj Sayısı : 168
Kayıt tarihi : 06/01/10
Yaş : 28

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

GT4 Ps2 İnceleme! Empty Geri: GT4 Ps2 İnceleme!

Mesaj tarafından kobeilker Çarş. Nis. 21, 2010 5:39 pm

Ne diyon ... göt
kobeilker
kobeilker
Co-Admin
Co-Admin

Mesaj Sayısı : 362
Kayıt tarihi : 26/11/09
Yaş : 31
Nerden : İstanbul

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz